اصـطـلـاحـات هــــک

آهنگ های پیشنهادی

دانلود آهنگ حمید هیراد آدمک
حمید هیراد آدمـک
دانلود آهنگ
0:00
0:00

دانلود آهنگ جدید اصـطـلـاحـات هــــک به همراه متن و پخش آنلاین

در این بخش قصد دارم شمارو با یک سری از اصطلاحات روزمره که هکرها با آنها سرو کار دارند آشنا کنم .

 

✅_تارگت Target

در لغت به معنای هدف و واحد است و بعنوان مثال :

شما زمانی که سایتی برای نفوذ در نظر دارید ، به اصطلاح به این هدف شما تارگت گفته میشود .

✅_ باگ Bug

باگ ها یا حفره‌های امنیتی یا خرابی های امنیتی و یا به همان حفره های امنیتی گفته میشود و این خرابی ها از اشکالات و سهل انگاری های برنامه نویسان وب و صفحات وب است وهکر از این نقاط ضعف به نفع خود برای هر نوع هدفی استفاده میکند و زمینه های نفوذ به سایت ها همین باگ ها و خرابی ها هستند.

✅_ دیفیس Deface

در کل به معنای تغییر ظاهری سایت یا یک صفحه است و برای درک بهتر زمانی که شما تارگت مورد نظر را هک میکنید برای اثبات هک خود ، صفحات سایت (یا صفحه اصلی) را تغییر میدهید و به اصطلاح به این عمل شما دیفیس کردن گوییم و یعنی شما سایت را دیفیس یا همان هک کرده‌اید .

✅_ بایپس Bypass

به معنای دور زدن یا همان میانبر است و گاهی اوقات در زمانی که شما در حال هک کردن تارگتی هستید ، برخی از دستورات اجرا نمیشوند و یا به خاطر ابزارهای امنیتی سایت ، یا هر چیز دیگری نمی توانید دسترسی بگیرید و حال هکرها برای ادامه دادن به هک ، با مشکل مواجه میشوند پس به کمک انواع روش ها این دستورات رو به نوعی وارد و ابزار محافظتی را دور میزنیم که به این کار بایپس کردن گوییم.

✅_ اکسپلویت Exploit

کدهای مخربی هستند که بنا به نیاز نفوذگر نوشته میشوند و توسط برنامه نویسی زبان C , ++C , Perl , Python ,.. نوشته می شوند ( البته همه آنها مخرب نیستند ) .

✅_ فیک پیچ Fake Page

بعضی از هکرها صفحه ایی مانند صفحه ی ورود به سایت طراحی میکنند و این صفحه ها مانند بقیه ی صفحات اینترنتی هستند ولی فرق اینها در کدنویسی آنهاست که اکثرا کد نویسی ها به صورتی است که وقتی قربانی یوزرنیم و پسورد خود را وارد این صفحه میکند یوزرنیم و پسورد برای هکر ارسال میشود نه به سایت مربوطه و البته این نوع حمله بیشتر برای هک ایمیل ها و اکانتهای مختلف استفاده میشود.
ولی از این روش هم میتوان برای هک سایت استفاده کرد.

✅_ دورک Dork

دورک ها سری کدهایی هستند که فرد برای جستوی سریع و دقیق تر در موتور های جستجو گر از آن استفاده میکند و برای این گفتم فرد چون مختص به هک کردن نیست و میشه از این طریق اطلاعات بسیار خوبی رو بدست آورد .

✅_ گوگل هکینگ Google Hacking

ساده ترین تعریف: استفاده از گوگل جهت هک را گوگل هکینگ میگویند یعنی اینکه هکر توسط سرچ هایی که در گوگل انجام می دهد قربانیان خود را پیدا می کند .

✅_ هش Hash

هش ها یه جور الگوریتم و روش های کد گذاری و رمزگذاری متن هاست و مدل هایی از جمله :


✅_ ا) MD5 -MD4

✅_ ا) MySql

✅_ ا) WordPress

✅_ ا) Joomla

و… دارد .

✅_ کرک Crack

در کل به معنای شکست و نفوذ است که این نفوذ میتواند به برنامه ها باشد و این شکستن میتواند شکستن پسوردها و متن های رمزنگاری شده باشد .

✅_ پچ Patch

به معنای جایگزین و درست کردن چیزی و مثل پچ کردن باگ ها و بر طرف سازی همان اشکالات امنیتی می باشد و ….

✅_ هگز Hex

یک نوع الگوریتم رمزنگاری است و همچنین یکی از روشهایی که هکرها برای بای پس استفاده می کنند این طریق است .

✅_ پورت Port

یک سری درگاه های اتصال و انتقال میباشد , مثل : ۲۱۲۱ ,۸۰ ,۸۰۰۰ ,….

PedramFCI, [30.12.16 18:43]
[Forwarded from BlackhatFCI]
✅_ اف تی پی Ftp

ا) FTP یا پورت ۲۱ که مخفف File Transfer Portocol است یعنی پروتکل انتقال فایل و این پورت برای انتقال فایل به کار میرود و این انتقال در دو جهت آپلود و دانلود انجام میشود .

✅_ شل Shell

شل در لغت به معنی پوسته است و در سیستم عامل های لینوکس جزء قسمت هایی است که رابط کاربر بین سخت افزار می باشد و در مفاهیم هکینگ هنگامی که شخص نفوذگر با استفاده ابزارها و کارهای خود می تواند به سیستم مورد نظر خود نفوذ کامل کند و کنترل سیستم را به دست بگیرد اصطلاحاً می گویند شل گرفته است و می تواند تصمیمات خود را عملی گرداند .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





اصـطـلـاحـات هــــک

(بیشتر…)

چهار شنبه 18 تير 1399برچسب:اصـطـلـاحـات هــــک, 214 بازدید
ادامه و دانلود